"CLEAN EATING” - 5 prostych sposobów na szczupłą sylwetkę

Coraz częściej słyszy się o „clean eating”, czyli czystym jedzeniu. Tak naprawdę dla każdego oznacza to coś innego. Dla mnie „clean eating” to po prostu zdrowe odżywianie. Spożywanie produktów naturalnych jak najmniej przetworzonych. Dużo warzyw, chude mięso, orzechy, owoce – to właśnie te produkty są kluczem do „czystego jedzenia”. Jeśli będziesz się stosować do zasad „clean eatingu” łatwiej będzie Ci zachować dobre zdrowie i szczupłą sylwetkę.

1. ZAWSZE MIEJ POD RĘKĄ ZDROWĄ PRZEKĄSKĘ

Unikniesz wtedy chwytania za niezdrowe, ale łatwo dostępne produkty. Jak sobie z tym poradzić? W weekend przygotuj dużą porcję warzyw, ryby lub kurczaka, które będziesz mogła łatwo wykorzystać w ciągu tygodnia. Jeśli lubisz czasami coś pochrupać, miej zawsze przygotowane orzechy, migdały, owoce i inne produkty, które można jeść, w odpowiednich ilościach, bez wyrzutów sumienia. Ważne jest też, abyś wybierała jedzenie, które lubisz - wtedy łatwiej będzie Ci trzymać się planu posiłków. Prawda, że proste?

 

2. ZWRACAJ UWAGĘ NA WIELKOŚĆ PORCJI

To, że coś jest zdrowe, nie oznacza, że jest mało kaloryczne. Dlatego zadbaj, aby Twoje porcje były odpowiednio zbilansowane i nie za duże. Tutaj masz małą ściągawkę: mięso powinno być wielkości dłoni, porcja masła wielkości czubka palca wskazującego, a warzywa powinny napełniać dwie dłonie.

 

HandGuidetoPortionControl_52e67e6f7426e_w1500.jpg


3. SPRAWDZAJ ETYKIETY

Często to, co wydaje się zdrowe jest przeładowane dodatkową solą i cukrem, dlatego zawsze sprawdzaj skład. Składniki na etykietach wymienione są w porządku malejącym. Jeśli coś znajduje się na liście, jako pierwsze oznacza, że występuje w największej ilości. Dlatego, gdy widzisz, że cukier jest pierwszy lub drugi, powinna Ci się zapalić czerwona lampka.


4. ORGANICZNE, BEZGLUTENOWE, LEKKIE CZY BEZ CUKRU NIE ZAWSZE OZNACZA ZDROWE

Ciasteczka zawsze będą ciasteczkami, nawet gdy są oznaczone, jako bezglutenowe. Termin „lekkie” czy „bez cukru” nie czyni ich magicznymi słodyczami, które możesz jeść bez ograniczeń. Oczywiście możesz się nimi cieszyć, ale zachowaj umiar.


5.  PAMIĘTAJ O PODSTAWACH!

Staraj się dostarczać swojemu organizmowi wszystkich składników odżywczych. Węglowodany zawarte w owocach czy warzywach są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu i mózgu. Białko pomaga budować mięśnie i dostarcza energii. Zdrowe tłuszcze poprawiają wytrzymałość podczas ćwiczeń, pomagają włosom i paznokciom zdrowo wyglądać oraz zmniejszają ryzyko wystąpienia wielu chorób. Najlepsze tłuszcze znajdziesz w oliwie z oliwek, awokado, kokosach, orzechach.

Nie ma czegoś takiego jak tajemnica zdrowego odżywiania. Wsłuchaj się w swoje ciało i szukaj zdrowego podejścia, które będzie odpowiednie dla Ciebie. Postaraj się jednak, aby warzywa, owoce i chude mięso były podstawą Twojej diety. Dokonuj zdrowych wyborów. 

 

 

Data wpisu 29.05.2017

Udostępnij:

  • bezglutenowe
  • clean eating
  • jedzenie
  • szczupła sylwetka
  • zdrowe odżywianie

Komentarze

Napisz odpowiedź



(Twój email nie będzie publicznie wyświetlany.)


Kod CAPTCHA

Kliknij w obrazek, żeby zobaczyć nowy kod.